tisdag 28 oktober 2008

arbetsförmedlingen

jag funderade på om jag skulle ha någon taktik inför möte med af. jag valde att inte ha det utan köra på ren ärlighet. och det känns så bra:
* att säga till dem att jag kan absolut söka jobb men jag kommer inte få något.
* att säga att jag inte vill ha något jobb, är typ fullkomligt livrädd för att jobba just nu (och bli sjukskriven igen)
* att be dem att skynda på planeringsmöten ang min framtid eftersom jag om 2 veckor kan ha blivit förslappad.

om 3 veckor ska jag gå på en information, någon ska kontakta mig för samtal och jag ska lämna papper från arbeten och utbildningar. borde kännas som semester men det kommer säkert dröja ett par veckor innan jag kommer in i det lunket och sen kommer jag folkskyggt gömma mig här ute i buschen och kanske aldrig mer komma fram.

sa jag att jag var ganska nöjd? ganska nöjd är jag ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
Viktigast är att du mår bra... var du än är..
För övrigt är du bäst, precis som du är och alltid!
pappa.

Josefine H.H. Joy Joy sa...

tack pappa, vad skönt att ha partiska föräldrar på min sida :-)