torsdag 30 oktober 2008

jo vahettere igår... då..

jag brukar ju ha som vana att berätta när saker strular och så och detta är inget undantag!
Hade varit skitkul att se min egen min igår när jag satt på lilleputtetraktorn och fullproppad släpkärra plötsligt hoppar loss och rullar iväg, snabbare, SNnbBare!
Jag vet att jag funderade på om jag skulle kasta mig framför som en levande (tveksamt) vägbula för att hindra färden nerför backen. Jag minns att jag slutade andas för ett ögonblick.
Kärran snuddade nästan en parkerad kärra, fortsatte genom buskar och ner för ett litet stup och stannade till slut längst ner på kyrkogården utan att dundra in i stenmuren!

(hade den rullat 2 meter längre åt höger så hade hela faderullan, kärra med kransar hamnat i en nedsänkt container. det hade säkert varit komiskt att läsa men jag tror att det samtalet till chefen hade blivit någon slags utomkroppen upplevelse)

Nu är det bara en arbetsdag kvar och jag är lite nyfiken på vad jag ska hitta på.

Inga kommentarer: