onsdag 8 oktober 2008

nacken knakar och knäpper (antagligen för att jag pratade i tfn i en halvtimme förut). bokföringsboken ligger bredvid mig i sängen. klockan går. jag sneglade faktiskt på boken nu och kommer troligtvis öppna den och läsa lite innan det är dags att fara in till staden.
efter kvällens kurs ska jag hem till mamma för att tvätta och diska (jo, jag har vatten fast inte just där jag vill) och titta på säsongens första bonde söker fru!

ikväll kommer jag dessutom att ha med mig mina glasögon så att jag faktiskt kan se vad läraren håller på med. (kanske är jag inte korkad bara lätt synskadad)
ser fram emot att träffa min nya vän också så vi kan sitta och snurra och knäppa med armar och nackar och utropa:
hörde du den?!
hon har inte wisplasch (hon uttalar det så, som ett magplask ungefär) men hon har ungefär likadana problem.
tänk vad många helt vanliga människor som går runt med skador och sjukdomar som inte syns på utsidan...

Inga kommentarer: