söndag 12 oktober 2008

jag började dagen idag med bokföring och det känns riktigt bra!
med starta eget hemuppgifterna är det värre... att räkna ut en resultatbudget, en likviditetsbudget för första året och för framtida år känns inte helt lätt ELLER kul!
jag började leta upp information på nätet och hamnade plötsligt i ett enormt företag (mitt lilla företag hade plötsligt växt och blivit världsomfattande med import från tex Indien) och Indien hade ju inte bara den varan jag önskade utan även andra roliga varor. Dessa varor ledde mig till en tjej i Stockholm som jag idag haft mailkontakt med hela förmiddagen. Och så var den ursprungliga affärsidén på noll igen och en ny bussines har öppnats framför mig!

dagens affirmation:
Jag _ska_ starta ett företag och inte vara en sådan som bara kan planera och inte utföra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du håller på. Vad hände med böckerna? Hoppas att du inte tycker att jag är tråkig som bangar indiengrejen. Jag vill bara inte starta några företag (utom mitt eget möjligtvis). Kram

Josefine H.H. Joy Joy sa...

ja, jag håller på, det är roligt. böckerna är inte helt ute ur spelet ännu. det är lugnt. krram