måndag 1 september 2008

måndagen

Arn igår var riktigt bra, bättre än första filmen. (dä´ru brorsan)
dessutom har de börjat med något nytt på biografen, han som river biljetterna kom in efter reklamen och hälsade alla välkomna och bad oss att stänga av mobilerna. han var supernervös och darrade i både kroppen och läpparna och alla vi som satt där stirrade på honom med stor skeptism.
"vad pysslar han med??" var den tysta frågan som vibrerade i salen.
"vad pysslar jag med??" stod skrivet över hela hans panna då han försökte smälta in i inredningen.
vad trevligt! sa jag då han lämnat oss, för det var det ju... om man vänjer sig... man kan ju inte bara hoppa på en ny pryl så där... man måste ju vänja sig först...

jag och min halvtidsinhoppare var själva på jobbet idag pga semester och sjukdom. jag var en mycket bra chef och berättade vad han kunde välja mellan att göra, efter ett par timmar talade jag om för honom att han var tvungen att hinna allt idag (ett par dagars jobb).
han tittade skeptiskt på mig och bad den "riktiga" chefens demoner att vika hädan.
hehe. storhetsvaNsINne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle inte gå och se den om jag fick betalt.

Det där med att presentera filmen är något som SF tvingar alla maskinister till. Syfter är främst att folk ska plocka med sig skräpet när de går, de flesta brukar ju "glömma" det. Vad SF dock har glömt är att maskinister i allmänhet är ett rätt blygt och kufigt släkte som helst inte står och babblar inför publik. Som du märkte.

Josefine H.H. Joy Joy sa...

jag tror inte att han sa något om skräp men det är ju möjligt att han glömde det mitt i denna jobbiga situation.
stackars maskinister.