torsdag 25 september 2008

här har ni den: hela torsdagen!

på jobbet
körde låångsamt runt traktor på kyrkogården för att tre kollegor skulle kunna slänga blommor i skopan. jag lyssnade på radion och satt och hängde på ratten, vinkade ibland eller gjorde tummen upp eller ner när någon tittade åt mitt håll. jag såg tydligen mycket uttråkad ut. men så blev skopan full och då drog jag full rulle mellan gravarna med mitt lass, för att snart återvända tuffande till låångsamt.
på eftermiddagen
kunde knappt hålla ögonen öppna när jag kom hem vid lunchtid. sov stocken i flera timmar tills jag blev väckt av D som ringde.
på kvällen
pluggade lite bokföring medan D var på föräldramöte och barnen kollade på barnprogram. vid läggdags läste jag "verkstaden" med oljebyte, monteringar, rattar, lackeringar och allt sådant spännande. efter det var det dags för snabbläsning av "mamma mu" som kompades av lilla F:s snyftningar då hon inte fick se Andra Avenyn.
på "natten"
sitter jag här med datorn i knät och filosoferar lite. tänker på att jag ska träffa läkare imorgon vilket jag ser fram emot. funderar även på den här bloggen och hur intressant/ointressant den har utvecklats sig/inte utvecklat sig. pratar lite med min shamanvän som är ute och blotar och träffar andar i skogen. det verkar spännande...

Inga kommentarer: