lördag 13 september 2008

men helt ärligt asså...

jaha, här sitter jag med en ny pensel och ett par burkar färg och en klämtande värk som nästan börjar avta. skulle ha målat huset idag men det ser ut som jag får skjuta upp till en bättre dag, tror det ska vara "fint" väder hela nästa vecka.
efter en barndag behöver man en vilodag. igår hämtade jag lilla F och K från dagis/fritids/skola eller vad det kan heta, jag hittade dem ju åtminstone...
K gnällde och surade om antal tuggummi han hade och vilket antal han borde ha, satte sig ned i ett hörn med den vibrerande snyftande ryggen mot mig. han gav upp när jag inte verkade bry mig och satte sig lugnt och kollade på film tills han en timme senare fick fruktansvärda magsmärtor vilka avtog efter massage, värmekudde, toabesök och högläsning om traktorer och dumpers.
lilla F var mest upptagen av sin kompis och blev inte gnällig förrän det var läggdags (helt i vanlig ordning).

iakttagelser
* jag är osäker på om jag verkligen bryr mig om barnet borstar tänderna eller ej, de ska ju ändå tappas.
*behöver man ge barn mat när det mesta ändå hamnar på bordet och golvet?

Inga kommentarer: