torsdag 11 september 2008

en torsdag

jaha, eftersom klipparen är trasig (troligtvis fuktskadad för att någon... högtryckstvättar den hela tiden trots att vi inte ska det, inte jag)
så kom en "ny" klippare idag, en med ratt och typ utan servostyrning, precis som gölfen som jag åker runt i.
klipparen funkar dock inte lika bra, den väljer lite själv när det är dags att svänga och när det är dags att backa och bromsa och sådant.
jag började klippa ovanför muren, alltså med ett stup vid kanten av gräsmattan, körde ca 2 meter innan jag var tvungen att uppsöka chefen för att kolla om det verkligen var allvar?? den funkar ju knappt, helt värdelöst att behöva falla ner för murar med en flerahundrakilos maskin efter sig.

så chefen kom och vred på lite knappar och gasade på pedalerna samtidigt som han förklarade något, men maskinen lät så högt och jag hade lurarna på mig så jag fångade inte all information.

jag suckade och hoppade upp igen, jag får väl stå ut med denna fruktansvärda maskin och världens hemskaste dag, stackars mig!

Jag drog in i prästens trädgård (där jag kraschade in i grindstolpar förra veckan) och körde lite upp och ner fram och tillbaka. på frukosten frågade jag de andra om vi kanske skulle flytta på den gigantiska gren som brakat ner i trädgården eller om jag ska klippa runt den.
- Ja men det är bara du bogserar bort grenen med klipparen! svarade då chefen.
jag sa ingenting, jag bara flinade lite. jag skiter i det, jag gör väl det då. släng all skit på den handikappade.
- ler du? frågade min kollega.
- ja, vad ska man göra? svarade jag och såg framför mig allt möjligt som kan hända.

men jag tog iaf bogserlina och spände fast mellan grenen och klipparen och brakade iväg i full rulle för att komma upp för alla backar och ut på vägen. Jag var inte lite nöjd då jag gled fram med ett stort jäkla träd bakom mig. "tyvärr" kom inga bilar denna gång.
när jag hade lossat linan för att återgå till klippningen hade jag bara en tanke i huvudet:
I´m on the top of the world!

note to self: dra inte stora träd över prästers elkablar som ligger på marken för då kan du dra med dem och så blir det strömavbrott i hela huset och då blir prästfrun sur för att datorn lägger av och sedsn kanske du träffar prästen på en annan plats och så är han också sur och inte alls glad för att du fixar i hans trädgård.

Inga kommentarer: