tisdag 23 september 2008

kurs med Kurt var väl ett fullkomligt värdelöst program?!

idag var jag så trött när jag vaknade.
kursen igårkväll drog ut på tiden så R som väntade utanför (för att sammåka hemåt) blev jätteorolig över att jag hade glömt henne.
när jag kom hem var jag uppåt och sprallig helt utan sovlust.
det var så positivt och trevligt på kursen.
tyvärr har jag blivit utsatt för tystnadsplikt och kan därför inte berätta om de andra 9 personerna där. men jag kan säga så mycket att det fanns inga thai-girls men för övrigt hade jag rätt + någon som verkar behöva låna flera miljoner för att köpa in sina flotta varor och en tös som troligtvis sitter inne med de miljonerna.
några killar fanns också och deras företagsideér var lite... manliga och mitt intresse och insatthet är begränsad.

Tyvärr så kommer jag att tvingas stå ut med lysrörsbelysning på dessa träffar. jag fullkomligt avskyr dessa och vill vända ut på mitt skinn. att presntera sig själv i detta apoteksljus får mig att vilja kräkas.
min presentation blev därför mycket kort och började med:
- jag heter Josefine och jag blir riktigt nervös av det här.
alla skrattade.
jag valde att inte berätta om min lysrörsfobi, mer spännande att suga lite på karamellen och klämma ur mig det när de minst anar.
om alternativ hade funnits till de äckliga rören (jag förbannar den uppfinnaren) så hade jag bett dem släcka ner dem men i vårat "klassrum" fanns bara dem och två myslampor i fönstret.
terapi terapi. jag försökte ignorera värmen och obehaget och lyckades till slut ha normala samtal men jag skulle tro att det börjar om från början vid nästa träff.
keps och brillor inomhus ger inget vidare bra intryck va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade ingen aning om din lysrörsfobi. Det låter jobbigt. Jag har lysrör i ateljén.

Josefine H.H. Joy Joy sa...

där ser man... nåt måste man ju ha för att inte behöva framstå som allt för perfekt.