söndag 14 september 2008

måleripaus

det är inte helt bekvämt att måla ett hus men med några pauser kanske det kan gå.

idag har jag dessutom hunnit med en pampig högmässa med tre präster i gröna ponchos som välsignade vin och döpte barn. min arbetskamrat fick också komma fram eftersom han förbereds till dop, det lät ruskigt pampigt när kyrkoherden berättade för församlingen att M kommer att döpas nästa vecka i Jordanfloden i det heliga landet. M blev så nervös så han glömde göra korstecknet.
de flesta ur kyrkostyrkan åker till Israel tidigt imorgon och är borta i 11 dagar, jag försökte skrämma chefen inför flygturen men han var coollugn (sa han) och berättade att det har varit några flygolyckor på sista tiden vilket innebär att det inte kommer att bli fler på 20 år (vetenskapligt bevisat). när jag kom hem hörde jag på radion att ett ryskt plan kraschat inatt... läskigtläskigt, kanske samma plan som min bror med sambo åkte med för några dagar sedan. jag ringde brorsan för ett uttalande.

kommentar från Daniel, känd konstnär (även känd från you tube där han gör segertecken efter en pingismatch och har även medverkat i MTV rock video)
- Jag kommer aldrig mer att flyga i Ryssland.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den kända konstnären är fortfarande lite omskakad av sin ganska-nära-döden-upplevelse men är tacksam över att kunna sitta här och skriva dessa rader.

Josefine H.H. Joy Joy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Josefine H.H. Joy Joy sa...

även den o..ö..kända torpkvinnan är tacksam