tisdag 11 mars 2008

sentimentala tisdag

hade bestämt möte med en av tjejerna som jag har bokcirkel ihop med, skulle lämna över böcker jag hämtad på ABF och prata lite strunt.
vi skulle ses i ett bostadsområde strax utanför centrum, ett område jag bott i tidigare dels när jag var 19-20 och dels 23-27år. jag trivdes verkligen i detta förfallna område med stora sprickor i väggarna, plastblommor och spetsgardiner på balkongerna och en oändlig mängd av speciella människor och "byfånar".
jag var lite tidig för min träff med M och åkte en sväng runt området för att hälsa på mitt gamla hus. borta!
allt runt omkring var som det brukade men mitt hus var borta, puts väck, fanns inte.
jag parkerade bilen och gick igenom till andra sidan till det andra huset jag bott, trivts, skrattat, festat (druckit många Donelli) och gråtit i.
även det huset borta!
husen runt omkring står kvar.

Inga kommentarer: