torsdag 13 mars 2008

Josefine - mitt i verkligheten

jag har lånat lite pengar som ska räcka till boende och mat på skolan i helgen och till bensin.
tänkte förbereda lite idag genom att tanka.
stoppade pengar i automaten. var god tanka från pump 4 osv.. inget händer!
pumpen snodde mina pengar utan att ge mig bensin!
tyvärr så var det en obemannad station så jag ringde ett nummer och pratade med en sur kundtjänstperson. hon tyckte att jag var rolig som gick runt och letade efter lådan där jag skulle lägga reklamationslappen så hon log (det hörde jag) och var glad. good for her.
när vi lagt på kände jag att jag behövde diskutera min situation och vände mig till mannen som precis tankat bredvid mig. kanske ville jag att han skulle klämma lite på min pump eller bara visa deltagande eller ge mig lite pengar. han var inte pratsam och jag tvingades åka fram till nästa pump och tanka. snart satt jag bakom ratten igen som om inget hänt som om det här bara var en helt vanlig dag som om världen inte stannade upp för en sekund.

Inga kommentarer: