lördag 1 mars 2008

aaAtschooO




allt rinner. fick en förkylningsmjukstart som ökar snabbt i tempo och just nu kan jag knappt koncentrera mig på något annat än min näsa.

igår for jag hem till byn där mitt folk bor. hålan där jag vet ungefär vilka som bor i husen och jag kan känna igen folket som småhandlar på dyra ICA. där bor även mina vänner R och P och alla barn som de sammanlagt skapat och kastar kubb med. om man står på trägolvet i deras kök och ser ut genom fönstret så ser man en fors som snabbt rör sig precis nedanför. passerar man fönstret fort så kanske man behöver hålla i sig ibland eftersom man tror sig befinna sig på en finlandsfärja. Jag bodde en gång vid den forsen och om jag bott där än så hade jag kunnat skicka små flaskor med konstiga meddelanden till dem.
men nu bor jag i en annan håla. utan ICA. med få kända ansikten. okända träd, stenar, hus, vatten.
jag bygger inga broar knyter inga band.

Inga kommentarer: