tisdag 11 mars 2008

hjärnschlagertvättad?

det var flera av artisterna från melodifestivalen som skulle uppträda på en krog inne i staden.
när några hade spelat gick hela publiken därifrån.
jag hörde rykten om att Carola och Andreas skulle komma lite senare och jag skyndade mig tillbaka dit, inte för att jag absolut ville se dem men för att det var synd om de tvingades uppträda helt utan publik.
det var ett fåtal personer där när jag kom och jag mötte Andreas i dörren, han log och var trevlig och artig. eftersom musiken inte kommit igång än på klubben där vi befann oss så satte vi oss ner för lite "sanning eller konsekvens". det var en tjej som fick börja (jag har aldrig träffat henne tidigare) hon valde konsekvens och Andreas sa att hon var tvungen att dricka "bad water", jag antar att det var smutsigt vatten av något slag men innan jag fick reda på vad det var så blev det svart i rummet.
jag blundade, öppnade ögonen långsamt, sträckte på mig och försökte komma undan ljuset som blänkte ilsket mellan gardinerna. vaken.

Inga kommentarer: