söndag 30 mars 2008

dåligt samvete

det är jobbigt när det gnager i magen och ibland i hjärtat. ibland vet jag inte riktigt varför, ibland vet jag. ett orosmoln som inte direkt beror på något jag gjort - kanske på något jag inte gjort.

drömmarna vänder ut och in på mig och jag lever med dem även när jag är vaken. som vanligt massor av människor.
det är begravning och stämningen är ganska god, anledningen till att vi har samlats där skrattar glatt och livar upp stämningen. en oväntad gäst kliver in, min x x sambo. han haltar och ser ut som om armen inte heller hänger med. jag tycker så synd om honom och jag vet att jag kunde ha räddat honom. jag vet i drömmen vad som hänt och jag vet att jag varit inblandad. dåligt samvete och en önskan att han ska må bra igen. när han passerar mig vänder jag bort blicken.

(såg en film igår kväll där Liam, mannen i shindlers list, haltade runt. jag har tänkt en del på att jag ska på begravning på fredag och jag förstår väl egentligen att mina drömmar inte har så mycket med verkligheten att göra. men jag kan inte släppa dem. det är dessutom jätte tråkigt att höra om andras drömmar men det är ju viktigt .. för mig.)

ni som läser detta berätta gärna vad ni drömt. kommentera, jag lyssnar. och kanske kan jag analysera. mötte Terry Evans (medium. Förnimmelse av mord. jag har varit på en av hans storseanser och jag tror, jag tror.) på Ikea idag och vem vet, hans mediala förmåga kanske smittade av sig på mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag drömmer labyrintdrömmar? Är jag vilse i livet? LK

Josefine H.H. Joy Joy sa...

Kära LK.
Jag tror att det är saker runt dig som du måste släppa och leva mer i nuet. Det är nu som är livet, målet är döden.