fredag 12 december 2008

hej vintersverige!

Jag är hemma igen efter en mycket obehaglig flygresa där jag höll D krampaktigt i handen i 5 timmar möjligen med kortare matintag break.
Det var blåsigt och stor turbulens så inte ens flygvärdinnorna fick röra sig i gångarna. Vi fick flyga en omväg för att komma undan det värsta.
De flesta andra resenärer var dock rätt lugna...
Jag är så glad att det är över!

Kom hem och möttes av ett brev från a-kassa som ännu inte tagit något beslut om utbetalning eftersom det fattades information om vad jag gjort en viss period.
Jag ringde a-kassa och antog att det handlade om mitt första år på fhsk. Skulle skicka intyg därifrån. Ringde fhsk... funderade en stund och kom fram till att det inte alls var den perioden som stod på pappret utan då jag jobbade på restaurang. Ringde tillbaka till a-kassa och sa att jag inte gjort nåt under den perioden. Ringde sedan chefen på restaurangen och bad honom skriva arbetsgivarintyg. Jag bara rör till det och förvirrar.
Men i början av nästa vecka ska jag iaf hämta upp intyget på restaurangen och skicka det till a-kassa och seeen kanske jag får lite pengar.

Mer Egypten coming up!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni är hemma, såg ni några pyramider? Ska bli kul att se bilder!

Josefine H.H. Joy Joy sa...

Ja, vad skönt det är! jag såg massor av pyramider i alla möjliga färger och storlekar fast inga sådana där jättestora.
Det kommer några bilder här när jag piggnat till, vilar lite ikväll.
kramkram

Anonym sa...

Men syrran... menar du att du åkte ändå dit utan att kolla in pyramiderna?