onsdag 17 december 2008

mitt i julrushen mitt i livet

Jag kan inte gå in för mycket i detalj nu eftersom ev julklappstagare kanske tittar in här
men jag har iaf träffat en snubbe från Israel idag
han var lite sugen på ett samarbete med mig, tjänster och gentjänster (inget pervo vad jag vet)
han frågade om jag var gift.
- nej. (sa jag)
- farligt (sa han)
- jahaa...? (sa jag)
Han var gift och hade 4 barn men tydligen så behövde jag en man som skulle ta hand om mig. När vi skulle ses och diskutera bussines nästa gång skulle jag ta med mig min kille.
- Du komma hit va?! Ta med kille och vi dricka te och prata.
- Jaha... måste jag ha med mig kille? (undrade ju förstås jag och tänkte vad är detta för ufo?)
- Ja, du måste ha med man som kan ta beslut och hjälpa dig framåt! (sa han mycket bestämt och genomtänkt)
"Tönt." (tänkte jag men tog emot rabatterat pris och telefonnr sucKeR!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jobba med skumma gubbar. Ok?

Josefine H.H. Joy Joy sa...

nejnej absolut inte.

Anonym sa...

Men du jossan...det kan va kulturgrej också på annat sätt... Han får enligt sin religion inte sitta tillsammans med en annan kvinna och dricka te... Men Daniels tanke tål också ha med sig,,,
Vi hörs innan jul...
Kram
Papps

Josefine H.H. Joy Joy sa...

Ja så kan det vara men känns inte så intressant att inte kunna klara sig utan en kille. Han frågade mig om jag hade körkort och det var ju bra att jag hade men sen ville han veta om min kille hade körkort och det var tydligen ännu bättre... Nja, det passar mig nog inte.