fredag 13 februari 2009

thanks for nothing

sitter i ett moln av discorök med avstängda brandvarnare.
hade besök i dag av en sådan där trevlig sotare, jo han var faktiskt trevlig och gnällde inte alls över min provisoriska stege och en annan stege som inte funkade alls så han fick skutta upp från en stol.
han gasade på med rök som gled in i rummet både här och där både i torpet och på vinden.
så blev det med det. sluteldat.

de billigaste alternativen nu är att riva ner lite murstock och koppla på en kamin direkt på en rökkanal eller skaffa en luftvärmepump istället och tända lite levande mysljus i kakelugnens lucka.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar inte riktigt gå din väg just nu. Hoppas du hittar någon bra lösning.
Vi har fortfarande inte hängt upp duschdraperiet, det var alldeles för långt så vi måste sy upp det. Men snart så. Passade tofflorna?
kram kram

Josefine H.H. Joy Joy sa...

aj då, var det för långt... de flesta jag träffat har klagat på att IKEA tex säljer för korta. Men det är väl olika i olika badrum förstås. Tofflorna passar fint!
Lite tråkigt att inte få elda men samtidigt bra att det är kollat nu och att jag inte hann bränna ner huset.
kram

Anonym sa...

de va väl fasen då va oflyt vi ska ha i våra små hus.. typiskt

Josefine H.H. Joy Joy sa...

ja. typiskt oss eller iaf typiskt våra hus från stenåldern :)

Anonym sa...

Men då.... varför tog du dit "gubben" ...visste väl jag att det skulle pysa in både här o där ;-)
Men det var aldrig fara för ditt liv.... det var bra drag i luckan... o då åker det rakt upp i pipan... men visst.. Nu vet du me ;-)Pappor vet massor*ler*
Klart du ska ha eld i kaminen såsmåningom... mys pys värmer inte ditt slott..
ha det bra i dag är det som sagt...fredag den 13 ...
kram ..pappa

Josefine H.H. Joy Joy sa...

jag tog inte hit någon, han kom hit självmant och hade jag sagt nej hade de gett mig förbud iaf.
det verkar förresten vara stopp i duschavloppet, är det nåt som pappor vet något om? Är det fullt i någon tank där ute då?
Kram