lördag 14 februari 2009

hemliga beundrare och rävspel

Idag är det lördag vilket innebär loppisdag!
Mina varor var mycket populära och det blev nästan pinsamt hur folk slogs för att komma fram till just mitt bord. (ja hehe det kanske var så, det vet inte ni.) Hade med mig 3 kartonger och 2 påsar, med hem: 1 kartong.
Man kanske inte kan tro det men det är himla roligt!
Det försiggår dock en del bakom kulisserna som inte kunderna känner till... än så länge känner jag bara till vilka som prutar till sig varor från andra och sedan säljer dem dyrt från eget bord eller har fejkbord med varor bara just för att kunna lura till sig andras. mmm mmhhmm.
Jag hade denna gång äran att stå granne med the queen of loppis som tidigare drev Örebros största.

När jag kom hem ringde telefonen:
jag: Jossan
andra änden: hej, du har fått ett sms. "vill du fika i dag? kram"
käre värld, tänkte jag. På alla hjärtans dag och allt. det måste vara det där x:et som håller på.
andra änden: det är nummer +++-++++++ som har skickat detta och om du vill veta namnet så får du betala 10kr.
bite me! tänkte jag först och sedan slog det mig att jag kanske var mitt inne i ett sånt där Nigeriasamtal och la snabbt på luren.
telefonen ringer igen.
jag: Jossan...
andra änden: hej du har fått ett sms. "...klockan tre, får inte tag på dig på mobilen"

ja detta skulle kunna bli ett väldigt långt blogginlägg om jag orkade det men jag avslutar det med att berätta att
nej det var ingen hemlig beundrare utan min förra sambos kompis som råkat skicka till fel Jossan.
(nu fick jag ännu ett tfnsms, denna gång gällande fika på trädgårdsgatan... jaja jag får väl gå dit då. INte, för jag ska käka någon kokoskyckling med D och grannen.)

trevlig alla hjärtans dag där ute i världen
och kom ihåg:
alla är vi änglar med en vinge, flyga kan vi om vi omfamnar varandra. (hrmf..)

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid får man veta nåt här, både bra o oroliga saker, mest bra! Hoppas du haft en härlig alla hjärtans dag Jossan! O en ny trevlig i morgon.
M