torsdag 5 mars 2009

idag borde jag få diplom för bästa assistent. Jag ägnade några timmar med att inventera efter det tog jag med allt kludd hem och satt och jobbade intensivt 2 timmar med att färdigställa hela lagret framför datorn. jag tror i alla fall jag är värd lite sovmorgon.
Jag tjuvåkte dessutom tåg idag. Fia släppte av mig vid stationen i Eskilstuna och jag sprang ombord på tåget utan tågbiljett, ingen konduktör kom och kollade mig på första resan, när jag sedan bytt tåg kom det en.
jag- jag hann inte köpa biljett.
konduktör- nähä, var det fel på automaten?
jag- nä.
konduktör- jo (och blinkar åt mig)
jag- ok, lite fel var det nog på den.

jag fick åka jättebilligt!

Hade en jättetrevlig kväll hos D igår. När jag kom dit hade han dukat upp i vardagsrummet med vit duk, tulpaner, rödvin och en vacker måltid med sparrisar perfekt placerade över rödvinssåsen m.m. Till efterrätt serverade han citronfromage i små koppar med mörk choklad på kanten. Vi svalde ner varsin tablett (energi och måbra piller som var min present till honom + en hjärtan på snöre blomma) och skålade i rödvin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konduktörer som samlar karma är sällsynt men ibland händer det. Var det svårt att svälja snörena med blommor på?

Josefine H.H. Joy Joy sa...

haha ja det låter lite strävt :D