fredag 23 november 2007

regn

Vaknade av att katterna ropade från köket, eller rättare sagt en av katterna, den andra låg på kylskåpet i kattkorgen med benen utsträckta åt alla håll.
Tog en sväng till dasset och katterna (som nu vaknat till båda två) följde efter. Väl inne på dasset var det så mörkt så jag var tvungen att tända lampan. Regnet smattrade på taket. Vilken lycka med regn! Man kan ju undra om jag levt ett tidigare liv i öken...

Glömde bloggen, pratade lite i telefonen om avundsjuka, astrologi, sjukdomar och annat.

Nu när jag ser ut är det inte längre regn utan helt vitt. snö. hmm.

Ikväll blir det teater, en bekant till mig har huvudrollen och han brukar vara jätte duktig. Sedan blir det lite rödvin och drinkar med två väninnor. Inte för många glas eftersom jag ska jobba imorgon.

Inga kommentarer: