onsdag 28 november 2007

Mössa neddragen över öronen och raggsockar uppdragna till knäna. Ska det vara så inomhus??
Elementen är på max både i sovrummet och köket men ändå så får jag då och då sätta mig på händerna för att få igång blodcirkulationen.
Funderar på att lägga upp kuddar för fönstren så att det inte kommer in sån där isig, frostig vit luft som rör sig där utanför.
Jag borde skaffa mig en termometer men risken finns väl att jag blir besatt av den då och att det kommer att bli mitt största samtalsämne.
Men! Det är ganska skönt att känna att man lever, att stanna upp i just den sekund man är i. Jag vet precis var jag är och hur just det känns.
Fast det vore mysigt om jag kunde slå mig ner i soffan och ta fram penslar och ramar och måla en tavla precis när jag vill och inte bara efter att ha eldat i 2 timmar. Äsch, jag ska inte klaga jag har det så himla bra här i torpet.
Men snart måste jag nog röra på mig så jag inte fryser fast.

Inga kommentarer: