tisdag 26 augusti 2008

att avsluta ett arbete

det är inte helt lätt att avsluta sitt arbete.
meningen är att fredag ska vara min sista arbetsdag men alla där pratar om "kanske, men om, eventuellt". det är långt ifrån ett "clean cut" och idag möttes jag av tårar från en kollega men kanske handlade de inte bara om mig utan kanske... hösten.
det är svårt att lämna någon och veta att jag är den enda som kan fixa det.
det är bara ett jobb men det är svårt att lämna de människor som önskar att jag ska ta dem med.
jag tänker "ja, jag kanske kan stanna... ett tag" fast jag säger det inte högt (längre) för jag vet att min kropp inte alls håller med.

när jag skulle berätta för dem att jag bestämt mig för att sluta kände jag mig sentimental och tyckte inte alls om att se någon sjunka ihop bredvid mig, som om jag tagit dennes luft.

enformigt arbete och ibland tungt arbete fungerar inte för min rygg och nacke just nu. Jag tror att jag skulle kunna göra något annat som får mig att må mycket bättre.

Inga kommentarer: