tisdag 25 december 2007

dan efter doppare dan

Julen var lugn och trivsam, alla var nöjda över sina klappar. Köttbullarna blev absolut goda men inte de godaste.. Sylta tycker jag är en märklig grej men ack så mycket godare än renat brännvin!
D sprang iväg för att vara jultomte i området och jag och svärfar A satt och pöste i soffan, han släppte ett par tårar pga tidigare julars minnen och jag.. jag finner mig i situationen och funderar på vart jag egentligen befinner mig i livet. Antagligen på ett bra ställe men man kan ju inte alltid skratta. Eller?

Bilen trasig igen. Igen. Igen. Den lånade bilen tar mig snart tillbaka till dagens julbord och efter det kommer en försenad tomte, inte till mig, till barnen, barnen som är såå tacksamma för alla julklappar de förtjänar och behöver såå mycket.....

Inga kommentarer: